W branży reklamowej bardzo popularne jest powiedzenie, reklama dźwignią handlu. Zna je praktycznie każdy człowiek, nawet nie związany z branżą reklamową. Jego zasadność może budzić pewne kontrowersje, choć większość twierdzi, że wciąż ma rację bytu. Reklama jest tak powszechnym zjawiskiem, że dzisiaj nie ma nikogo kto by wiedział czym jest i jakie cele spełnia. Wiedza na temat reklamy i jej narzędzi przestała ograniczać się tylko do specjalistów czy pracowników agencji reklamowej, każdy człowiek z marszu wymieni kilka narzędzi wykorzystywanych przez reklamę a nawet określi jej założenia i cele.
Obecność reklamy tak bardzo zakorzeniła się w naszej świadomości, że z czasem staje się nieodłącznym elementem naszej codzienności nie ważne czy podczas zakupów czy oglądania filmu, reklama na nas oddziałuje. Coraz częściej czujemy przesyt reklamą, slogany przenikają nasze wypowiedzi a nawet utożsamiamy się z bohaterami reklam.
Wpływ reklamy na codzienność człowieka
Wpływ reklam na nasze życie jest bardzo szerokim tematem, o którym można pisać i pisać i ciężko będzie go wyczerpać. Niejedna praca już powstała na temat reklamy jej znaczenia i roli w życiu człowieka, nie ważne czy z punktu widzenia psychologa czy specjalisty od reklamy, każde spojrzenie jest inne, ale często się zazębia a nawet przenika. Każdy zwykły człowiek pewnie niejedno powie na temat reklamy i jego odczuć, może nie byłyby to jakieś twórcze kwestie, ale na pewno dotyczyłyby szeroko pojętego znaczenia reklamy w życiu każdego człowieka.