Nie istnieją ustawowe przepisy, według których każda nowa firma byłaby zmuszona do posiadania pieczątki oraz konta bankowego, a przynajmniej nie we wszystkich przypadkach. W rzeczywistości jednak okazuje się dosyć często, że narzędzia te są wygodnym oraz istotnym elementem w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, nadając również samej działalności gospodarczej oraz jej właścicielom znamion instytucji poważnej i profesjonalnej. Dlatego warto rozważyć wszystkie za i przeciw przed podjęciem decyzji o tym, czy i kiedy decydować się na załatwianie tych kwestii.
Pieczęć firmowa
W zasadzie nie jest wymagane jej użycie przy uwierzytelnianiu większości dokumentów, takich jak rachunki, faktury urzędowe, druki czy deklaracje oraz umowy handlowe. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że nadaje ona wszystkim wyżej wymienionym papierom oficjalny charakter, a nas stawia w oczach klienta na nieco lepszej pozycji. Dodatkowo bez jej posiadania bank może odmówić nam założenia konta firmowego dla nowej działalności gospodarczej.
Konto bankowe
Jeśli spełniamy wszystkie wymogi, aby zaklasyfikować się do kategorii mikroprzedsiębiorstwa, to mamy możliwość zupełnie dowolnego wyboru, czy chcemy posługiwać się firmowym kontem. Nie możemy jednak przekroczyć pewnego progu wysokości zawieranych transakcji, powyżej którego jego założenie staje się obowiązkowe dla każdej działalności gospodarczej. Wcześniej możemy posługiwać się kontem osobistym, lub w ogóle takowego nie posiadać. Jak widać, kwesti, które trzeba przemyśleć przed rozpoczęciem własnej działalności jest sporo, dlatego najlepiej przygotować się do tego poprzez napisanie rzetelnego biznes planu.