W XXI wieku Internet stał się ogromną platformą komunikacyjną w zakresie praktycznie każdej dziedziny. Internauci umawiają się na imprezy przez Facebooka, dyskutują przez Gadu-Gadu, szukają porad na forach internetowych, poszukują informacji na każdy temat, robią i płacą za zakupy, firmy przesyłają między sobą ogromne ilości ważnych danych, a także reklamują swe produkty i usługi. Reklama internetowa, a w tym pozycjonowanie, to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się działów promocji.
Z czym to się je
Pozycjonowanie polega na podnoszeniu pozycji danej strony na dane słowo lub frazę w wynikach wyszukiwarki. Badania wykazują, że internauci w 95% przypadków przeglądają jedynie 10 pierwszych wyników. Wyszukiwarka sprawdza jak dużo stron i jak dużych stron odnosi się do konkretnej strony i na tej podstawie buduje hierarchię wyników. Czy jest to jednak jedyny cel pozycjonowania?
Numer 1!
Samo zdobywanie jak najwyższych pozycji nie jest jednak celem pozycjonowania, o czym zapomina wielu specjalistów. W pozycjonowaniu chodzi przede wszystkim o zdobywanie jak największej ilości klientów. Po co pozycjonować producenta monitorów LCD na frazę „Donald Tusk”, omylnie na pewno na stronę wejdzie duży ruch, jednak niewiele osób zdecyduje się na dokonanie jakichkolwiek zakupów, a przecież o to chodzi. Najważniejszą zasadą nie jest zdobywanie 1 pozycji, a dobra optymalizacja słów kluczowych po których klienci chcący dokonać zakupów wejdą na stronę.