Wszyscy pracownicy biurowi, niezależnie od profilu swej działalności muszą mieć swoje miejsce pracy wyposażone w wiele artykułów biurowych i sprzętów elektronicznych, bez których najlepszym wypadku spadnie wydajność, a najgorszym sparaliżuje pracę.
Niezbędne artykuły biurowe
Zwykle zauważamy jak są nam potrzebne, kiedy ich braknie. Zwykłe spinacze pomagają utrzymać w biurze względny porządek, jeśli ich zabraknie papiery się mieszają, a pracownicy marnują czas na znalezienie właściwych. Także koperty bąbelkowe, etykiety pocztowe i znaczki są niezbędne w pracy przy biurku, a np. niewysłana faktura to już realny problem.
Sprzęty biurowe
Praca w biurze to także korzystanie z wielu sprzętów, podstawowym jest oczywiście komputer. Potrzebne są także drukarki, skanery i faksy. Jeśli są to urządzenia wielofunkcyjne, tym lepiej. Zajmą w tym wypadku mniej miejsca i ich eksploatacja będzie tańsza. Nie powinniśmy jednak dopuścić do sytuacji, że w biurze znajduje się tylko jeden taki sprzęt, wystarczy mała usterka i biuro jest sparaliżowane.