Przechodząc się ulicami miast, nie ważne czy dużych czy małych, bardzo często spotykamy osoby rozdające ulotki. Czasem ktoś nam je wciska na siłę, czasem nieśmiało podaje, nie zawsze je bierzemy, a jeśli już weźmiemy to lądują w najbliższym koszu na śmieci. Jak widać żywot ulotki czasem jest naprawdę krótki.
Życie ulotek
Pomyśleć tylko ile wysiłku kosztuje stworzenie takiej ulotki. Potrzebny jest projekt, później druk ulotek, w końcu gotowe ulotki trafiają do osoby, która koloportażem ulotek czasem zarabia na życie, na koniec trafia w nasze ręce i ląduje w koszu. Można się zastanowić po co to, czy rzeczywiście ulotka odnosi zamierzony cel?
Najprościej mówiąc celem ulotki jest zwrócenie naszej uwagi na jakiś produkt czy usługę. Czy my biorąc do ręki ulotkę wciśniętą nam przez kogoś na ulicy zwracamy uwagę na to o czym ona mówi? Otóż są tacy, którzy przed wyrzuceniem ulotki przynajmniej zerkają co na niej jest, ale są i tacy, którzy wyrzucają ją nie patrząc co w niej jest. Czy więc druk ulotek ma w ogóle sens? Oczywiście, że tak, bo jeśli na dziesięć osób przynajmniej jedna zerknie na ulotkę to już jest mały sukces. Podobnie jest przecież z reklamą telewizyjną, ilu z nas przełącza na inny kanał gdy tylko zaczną się reklamy, a ilu z nas ogląda reklamy z uwagą? Sytuacja jest podobna, czasem wystarczy tylko zwrócić uwagę, że coś takiego istnieje, a umysł człowieka rejestruje dany sygnał i kiedyś może nam go przypomnieć.